Indianer?

Såg inlägget längre ner som Psycho hade skrivit, och visst hon säger att det visst finns fina peruaner, det tvivlar jag inte på, frågan är inte om det finns utan hur många det finns. sen sa hon att alla har mapuches i sitt land, kalla mig okulturell men vad fan är "mapuches" ? har aldrig ens hört det där i mitt land, eftersom hon tog upp Colombia  vi kan snacka om Bolivia,de är det landet som alla säger är INDIANER for real.. Men iallafall, jag har länge sagt att vi är mer afrocolombianer än vi är Indianer eller mapuches som det tydligen kallas. Men eftersom du tog upp mitt land...



"Befolkningens medelålder var 2002 23,5 år. Befolkningens medellivslängd är 70,9 år (2003). Perus befolkning består till över 50 procent av indianer"

"I Colombia bor det ca 40 miljoner invånare. Ca 80 % av befolkningen är mestiser, 15 % är svarta och 2 % är indianer."

och det här är fakta.

Ms Peru Karen Schwatz
Vem av dem är Colombian och vem är Peruan? Spelar ingen roll, båda är jävligt söta och ser INTE ut som indianer. Men ändå, så har ni mer indianer än oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0