självförtroende!


Vi vet att det har skrivits en massa om det den senaste tiden i bloggvärlden(!), men vi kan inte låta bli o göra ett inlägg som handlar om just det vid med, alltså, självförtroende!
Idag finns det massvis med unga tjejer runt om i världen som tror alldeles för dåligt om sig själva, det kan vara att man tycker att man inte är "tillräckligt snygg", eller att ens personlighet inte räcker till t.ex om man önskar man kunde vara mer social, skaffa mer vänner. Vi tror att det ligger mycket i hur kändisvärlden ser ut idag som påverkar mycket hur ungdomar tänker, man har ett slags "skönhetsideal", dvs. Pinnsmal, det ska inte va så! Vi säger KÖTTFYFAN!


För det första så fråga dig själv, vad är det som egentligen ger dig dåligt självförtroende?
*utsida/insida, det vill säga utseendemessigt. Insidan, ibland så kan det finnas människor som känner sig äckliga inuti och helt enkelt inte värda.. Det är fel! Eller så kan det vara så att man önskar att man kunde vara mer social eller mer annat, att man inte tror att man kan uppnå det man vill. Du måste ta reda på vad det är som gör att du får ett dåligt självförtroende och jobba på de! Man måste lära sig att lita på sig själv och framförallt ÄLSKA SIG SJÄLV, ÄLSKA DITT LIV! Skapa mål som du vill uppnå, lägg krav på dig själv och se till att du uppnår dina mål! Va omringad av människor som älskar dig och som du trivs med när dom är runtomkring dig, som får dig att må bra.

Lite fler tips;
Kolla inte efter ytan, kolla längre fram och hitta djupt in! Skit i alla modetidningar och den så kallade "kroppsidealen" Det är inget fel med att motionera och äta rätt men istället för att se anorexia som ett ideal så kan du bli det bästa som du förmår istället, en grej som jag vet är t.ex, när jag äter nyttigt, så känner jag mig bättre, jag mår bättre, jag behöver inte ha gått ner i vikt eller något liknande utom för mig så känns det bara bra!

Strunta i andras förväntningar om dig, andras dvs vänner familj osv. Och följ ditt eget hjärta, Börja från 0 till 100 så märker du att det inte är värsta grejen.

Lyssna på det andra har å säga.. OM andra människor har dåligt självförtroende. Altså lär dig att lyssna, ta in det folk har och säga och erbjuda, lita.

Freeeeeeeesh, Fixa upp dig, jag vet att när jag fräshar upp mig och sätter på mig fina kläder, kläder jag trivs i så känner jag mig fin, jag mår bra. Det betyder inte att man ska gå och köpa kläder för värsta slanten och man behöver inte klä sig dyrt heller, för fina kläder måste inte alltid ja värsta guldmärket.

Döda alla negativa tankar!
Många av oss tänker alltid ofta, Jag kommer inte kunna eller jag kommer inte klara det, försök att ändra elle nej försök inte utom ÄNDRA dom där tankarna och gör ditt bästa! För om man vill så kan man!

På natten
innan du lägger dig så ta papper å penna och skriv minst 5 positiva saker som har hänt dig under dagen, sen kan man alltid skriva ner om man har fått komplimanger eller något en vän eller familj har sagt till dig, allt som får dig att må bra, dom sakerna kan du läsa när du t.ex mår skit nåndag.. tro mig de får dig att må bra! skriv ner saker som får digg å garva :D.



Ni kan självklart fråga om ni vill veta nå mer!

Kommentarer
Postat av: Josefine♥

bra inlägg!

2009-10-06 @ 00:30:41
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0