You're the music in me

Det känns som att tomrummet fyllts med saker som egentligen inte hör hemma där.
Förrut när jag hade dig...

Musik, dans, lycka, tron, drömmar,böcker, upplevelser allt det där fann jag i dig. Musik förde oss samman, dans, lyckan gav du mig och tron föddes i mig p.ga dig, drömmarna handlade alla om dig, du var som en bok som aldrig tog slut, alltid någon överaskning, och när jag än kände att jag inte orkade stod du där och tog mig till en helt annan plats. du var förbjuden, riskfylld men jag älskade dig. Jag älskade att du förstod mig,jag älskade att ingen annan kände mig som du.

och nu när allt det här är över har jag inget annat förrutom de här sakerna kvar, musik och dans för att uttrycka mig, lycka för det var vad du gillade hos mig, att jag alltid var så glad men att vara glad och lycklig är två helt annorlunda grejer, men jag vet att du hade velat det. därför är jag lycklig. tron och drömmar, är mina hemliga vapen, hoppet/tron är det sista som lämnar människan och drömmarna kan inte finna sitt slut bara för att vi har gjort det. jag ska kämpa, jag ska hålla huvudet högt genom alla moln, så som jag alltid ha gjort, ensam och deprimmerad har jag klarat mig. varför skulle det inte vara likadant nu? Jag går vidare, kan inte påstå att jag har gjort det förr. för innan dig har jag aldrig fallit, men jag kommer göra det igen. och återigen, och förmodligen många gånger efter det.
men jag tar mig upp igen. För jag är stark. det har du lärt mig nu..
trots tårar, trots ångest, trots misstag, trots rädslan, trots smärtan - tack.

och du är förlåten av mig. men det är inte mig du behöver förlåtas av. det är dig själv, jag förlorade ett stöd - en bästa vän. du förlorade någon som älskade dig mer än någon annan någonsin kommer göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0